Pressmeddelande: End of sales på tidigare CLC-produkter

Täby, 21 februari 2019

Den här informationen berör de företag som köpt en eller flera elsäkerhetsprovare av CLC Systems AB under åren 1989 till 2018.

Elit Instrument AB tog över CLC Systems AB verksamhet den 1/6 2018 och har sedan dess utvecklat och förstärkt utbudet av produkter och tjänster. Detta för att på bästa sätt säkerställa våra kunders behov av elsäkerhetsprovare och att över tid blir en långsiktig och stabil samarbetspartner.

Produkter från CLC Systems AB börjar närma sig slutet av sin livstid. Det betyder att de inte längre finns till försäljning och att reservdelsförsörjning ej kan garanteras. Vi fortsätter att kalibrera och supporta dessa enheter men kan ej garantera att det går att reparera/underhålla dem till ett marknadsmässigt pris.

Vi erbjuder idag moderna framtidssäkra elsäkerhetsprovare med hjälp från våra partners SPS Electronics, Elabo, samt svenska underleverantörer. Både Per och Bertil från CLC Systems AB finns kvar i organisationen, vilket säkerställer kontinuiteten. Vi vill säkerställa att ni har utrusning som lever upp till de krav ni har för att ni fortsatt skall kunna leverera säkra och funktionella produkter till era kunder.

Finns ni i våra register så kommer vi kommer ta kontakt med er för att kartlägga ert framtida behov av elsäkerhetsprovare men då vi levererat över 1 500 system genom åren så kan det ta lite tid innan vi är framme hos er. Tycker ni att det dröjer är ni såklart välkomna att kontakta oss!

Med vänliga hälsningar Elit Instrument