Glasögon med eyetracking för fjärrsupport

Serviceteknikers, operatörens och utbildarens bästa vän

Låt oss säga att du fått en maskin står stilla i din produktion med ett driftstopp som följd. Du har gjort allt du kan men behöver hjälp från leverantören. Problemet är att leverantören sitter i Tyskland och innan denne är på plats har många dyrbara timmar gått till spillo.

Det är är View Point System kommer in i bilden. Du sätter på dig de skyddglasögonklassade lättviktglasögonen (43 gram) och startar den tillhörande handenheten. Du aktiverar streamingläget och meddelar inloggningskoden till experten som loggar in pair-to-pair i en webbportal. Nu kan experten se det du ser och även se var du tittar. Via hörlurarna kan ni kommunicera och experten kan även kommunicera via handenheten och t ex skicka skärmdumpar och PDF:er. Du som operatör har händerna fria och kan enkelt agera på instruktioner från experten.

Det här är bara ett av exemplen. Andra situationer kan vara att man är ny på jobbet som servicetekniker och ibland behöver ta stöd av sin mer erfarna kollega. Eller att ert företag har gjort en installation hos en kund och att kunden behöver stöd under en övergångsperiod. Då är det enkelt att lämna ett par View Point-glasögon och erbjuda fjärrsupport när behov finns.

 

BOKA DEMO

Vill du veta mer?

Behöver du hjälp att hitta rätt lösning?

Anders Flatow

Kontakta oss!

Lämna gärna ett meddelande så återkommer vi snarast.

Please let us know your email address.
Please let us know your message.

Genom att skicka detta formulär godkänner du härmed att vi kan samla in, lagra och bearbeta dina inlämnade uppgifter.